Ice Ice Baby

IMG_5043 resize

Bij mij in de winkel ligt het fruit altijd zo mooi opgestapeld en ik word dan helemaal hebberig van al die mooie kleuren bij elkaar. Onvermijdelijk koop ik daardoor altijd teveel fruit. Tja en dan ligt het in mijn fruitmand of koelkast te verrotten. Super zonde natuurlijk. Nu het zomer wordt kun je er natuurlijk ook je kids mee verwennen door er lekkere ijsjes van te maken. Hoe je dat doet… nou heel erg simpel: alle ingrediënten met een blender mixen, in een ijsvorm gieten, in de vriezer stoppen, wachten en tot slot SMULLEN MAAR!

Het fruit kan je al eerder, voordat het bruiner en zachter wordt, in plakjes in de vriezer doen. Hierdoor hoeven de ijsjes ook minder lang hard te worden of kun je de ijsjes direct na het blenden al eten.

Aardbeienijsjes

Voor dit recept heb je verse of bevroren aardbeien en naar keuze water, melk of yoghurt nodig. Ik heb ervoor gekozen om het ijsje met water te maken, zodat kinderen die een koemelk allergie hebben dit ijsje ook gewoon mogen eten. Mocht je toch melk of yoghurt gebruiken, dan krijg je een soort bevroren smoothie. Ook heel lekker.

IMG_5026 resize

IMG_5079 resize

Bananenijsjes

Bij dit recept heb ik alleen bevroren bananenplakjes en melk gebruikt. De hoeveelheden heb ik niet afgemeten, maar gewoon op gevoel gedaan. Als je het gemixt hebt kun je naar de structuur kijken of deze dik genoeg is, en natuurlijk even zelf proeven 😉

IMG_5031 resize

IMG_5039 resize

Dit is het resultaat als het direct uit de blender komt. Als jij of je kinderen nou echt geen geduld hebben, dan is dit bananenijsje ook zeer geschikt om direct op te eten. Dit komt omdat ik al bevroren bananenstukjes heb gebruikt.

IMG_5082 resize

(gezondere) sapijsjes

Vroeger werden waterijsjes vaak gemaakt van aanmaak limonade met water. Naar mijn mening zijn er tegenwoordig gezondere sappen om waterijsjes mee te maken. Bij dit ijsje heb ik gekozen voor ‘Healthy people’ fruitsap. Er zijn verschillende smaken, bijvoorbeeld cranberry of watermeloen. Eigenlijk kun je dit ijsje maken met alle soorten sap die minder suikers bevatten. Even aanlengen met water en in een vorm gieten.

* Onlangs is uit onderzoek gebleken dat Healthy People alsnog relatief veel suikers bevatten.  Ik zou in het vervolg een ander merk gebruiken.

IMG_5096 resize

NonmNom. Laat die zomer nu maar komen!

IMG_5074 resize

Liefs,
Birds and Beebies

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren